Vihjeitä jarrumaton rakentajalleTässä muutama kuva jarrumatosta. Kumpaakin jarrua voi käyttää täysin esteettä riippumatta siitä missä asennossa toinen jarru on. Tällaisen jarrumaton käyttöön ei tarvita käsiä, joten molemmilla käsillä voi pitää kokoajan turvallisesti ohjauskaaresta kiinni. Materiaalikaan ei paljon tarvita. Pala moottorikelkan mattoa tai vastaavaa, metrin verran latta-alumiinia, 6kpl pultteja ja niihin mutterit ja prikat sekä vähän toista metriä kumiköyttä. Jos sinulla on reessäsi vastaavan tyyppiset U-kiskot, mutta ei oikein tunnu olevan jarrumaton varsille paikkaa mihin kiinnittää, voit joko siirtää pääjarrua esimerkiksi 10cm eteen päin ja asentaa jarrumatto pääjarrun entiselle paikalle. Toinen vaihtoehto on pultata U-kiskoon pätkät latta-alumiinia ja kiinnittää jarrumaton varret siihen. En ole tietoinen, miten jarrumattopakkoa perustellaan, mutta luullakseni sillä pyritään lisäämään turvallisuutta. Tämän tyyppisen jarrumaton turvallisuutta parantavista vaikutuksista en osaa sanoa mitään, mutta ei se ainakaan onnettomuusriskiä lisääkään. Teksti ja kuvat: |